28 července, 2012

Recenze- Temná akademie- Vyvolení


Recenze- Temná akademie- Vyvolení

Název: Temná akademie- Vyvolení
Autorka: Gabriella Poole
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 256
Žánr: Fantasy, YA, Romantické
Rok vydání ČR: 2012


Anotace:
Darkova akademie je škola jako žádná jiná! Každý semestr se stěhuje na nějaké nové úžasné místo a studují tu jen neuvěřitelně krásní a inteligentní mladí lidé. A čím více se toho nová zahraniční studentka Cassie Bellová o Akademii dozvídá, tím je zvědavější...
Jaká zlověstná tajemství střeží Vyvolení – skupina vybraných studentů, kteří se od nezasvěcených drží dál? Kdo je tajemný cizinec, který se v noci potuluje po chodbách? A co se doopravdy stalo před rokem, kdy tu za záhadných okolností zemřela studentka? Cassie zjišťuje, že vědět málo je sice nebezpečné, ale vědět příliš mnoho ji může zabít.

Co říkají ostatní:
Myslím, že na tuhle knížku má spousta lidí odlišné názory. Není to jako u HG, kde se všichni můžeme s klidným srdcem shodnout, že je to bomba. Bloggeři ji většinou hodnotí od tří hvězdiček víc. Na databázi knih má Temná akademie 78%, což je docela dobré hodnocení. Na CBDB.cz je o dost nižší a to 57%... Většinou se hodnocení na obou databázích poměrně shoduje, proto je tenhle číselný rozdíl poměrně výjimkou.

Můj názor:
Jak začít. Hned jakmile jsem uviděla název, anotaci a červené oči na obálce jsem v duchu zaklela a proklínala neoriginální autory, kteří vážně neumí psát o ničem jiném, než o upírech. Když jsem ale knížku četla, postupně jsem se dozvídala, že se mimořádně o řádné tesáky a krční tepny jednat nebude. Půjde o poměrně originální příběh s „pekelnou“ dávkou tajemna.
Knížka začíná jakousi matoucí situací, kdy neznámá dívka bloudí v lese u starého chrámu a čeká na svého přítele, který podle všeho není úplně člověk. Při téhle části knížky jsem jen tak zaraženě těkala očima po řádcích a příliš nechápala, co se v knížce děje. Což byl, jak jsem později zjistila účel.
Nicméně kniha se vrací ke Cassie, která přijíždí do Francie, kde je tento semestr Darkova akademie. Trochu mi už u většiny knížek vadí fakt, že hlavní hrdinka na začátku nastupuje na novou školu. Chápu, že je to pro autory asi zajímavý začátek pro knihu, protože můžou rozvést pocity hrdinky, ale začíná to být otravný stereotyp.
Cassie je, jak jsem pochopila z dětského domova a tak si přijde mezi všemi nablýskanými a rozmazlenými fracky trošku jako nicka.  Naráží na svoji novou spolubydlící, která je čirou náhodou hrozně super a i když je taky bohatá, nechová se ke Cassie vůbec špatně. Naopak, stávají se z nich nejlepší kámošky.
Cassandra se seznamuje s Richardem, který je člen tajemných Vyvolených, dál taky se záhadným Ranjitem, nejvyšším členem Vyvolených (no nejhezčí a nejúžasnější  kluk na škole přece nemůže chybět, aby těch stereotypů nebylo málo, že?) a Jakem.
Čím víc se Cassie o Vyvolených dozvídá, tím víc toho chce vědět dál. Proto zkoumá a zkoumá a naráží na problém jménem Keiko. Při strhující akci, kdy se ji japonka pokoušela zabít, se mi příliš dech netajil, ale bylo to příjemné zpestření situace.
Cassie je pozvána na pohovor k Vyvoleným, věci nabírají na spádu a ona zjištuje, že Jake je bratr Jessicy, která byla Cassandře neskutečně podobná. Zdá se totiž, že Jessicu na akademii něco zabilo.
Aby toho nebylo málo, Cassie zjišťuje, že Ranjit s Jessicou před její smrtí chodil. Proto je k sobě něco táhne. A jak to tak chodí, knížce nechyběla ani dávka tajemné romantiky, když to mezi Ranjitem a Cassie jiskří. Konečná situace pro mě byla překvapením, zvlášť to s paní Estellou. Celou dobu jsem čekala, kdy dovnitř vtrhne Ranjit a Cassie zachrání, nebylo to tak, což je dobře, protože bych zase mudrovala, že opět kluk holku zachránil v pravý moment.
Nakonec ples byl příjemným zakončením, nijak drastickým, ale připravujícím čtenáře na další díl plný napětí.
Knížka byla psána lehkým způsobem- volně, sarkasticky a občas i vtipně, což se mi líbilo.
Temnou akademii jsem pokořila za pár hodin, ke čtení mě totiž vracela neustálá záhada kolem Vyvolených. Téma bylo vymyšlené skvěle, nevím proč, ale knížka mi nějak neobvykle padla do noty. Jak mi u jiných knih délka vadí, tady bych možná stála o rozvinutí.

Hodnocení:
Na druhý díl budu netrpělivě čekat, protože mě příběh chytnul (a nepustil). Vážně je mi líto knížky, která půjde po téhle, protože se mi každá bude zdát horší. Ovšem nemůžu srovnávat Temnou akademii s např. HG, to bych zase přeháněla. Spoustě z Vás je moje hodnocení asi už jasné a je to:


Děkuji taky nakladatelství Fragment za recenzní výtisk.


6 komentářů:

  1. Tuhle knihu jsem už četla a také se mi moc líbila :) Jinak pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha je fajn, myslím, že jsem se na goodreads hodně dlouho rozhodovala jestli dát 3* nebo 4*. Ani nevím kolik jsem nakonec dala. Mě mnohem víc, než že Casii nastoupila na novou školu, vadilo, že Is byla šíleně hodná. :D
    A můj favorit je i nadále Richard :D

    OdpovědětVymazat
  3. Kniha se mi moc líbila. :) Fajn recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha se mi moc líbila a druhý díl taky.. Už se nemůžu dočkat třetího dílu! Pěkná prezentace. :)

    OdpovědětVymazat
  5. už obálka mě pobízí, abych si ji koupila, ale nevím. bojím se, že by mi to nějaké pokračování zase zkazilo. nebo, že kniha bude jen takovou "zahřívačkou" pro pokračování..
    btw. docela by mě zajímalo, jestli je to nějak podobné Vampýrské akademii, protože mám docela ráda středoškolské/vysokoškolské prostředí :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mně se kniha moc líbila. Teda - jak říkáš, s takovými HG se to nedá srovnávat, ale příběh měl doopravdy své kouzlo. Nejvíc se mi líbil Ranjit - miluju indické prvky a právě Ranjit byl tím světlým bodem. Cassie jako hrdinka je také skvělá.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)