17 srpna, 2012

Princezna Viktorie by Thomas Brezina (RECENZE)



Proč jsem se na knihu vrhla útokem
UntitledUž jako malá jsem měla moc ráda knihy od Thomase Breziny. Dá se říct, že to byly tak nějak první knihy, které jsem čítala. Nějak jsem ani nevěděla, že píše i pro starší a tak mě tahle jeho série docela příjemně překvapila. Všechny knihy mají hodně zajímavou anotaci a tak pro mě bylo těžké vybrat si z nich prozatím jen jednu. Dotek anděla byl můj první volba, ale nakonec kvůli technickým problémům se dostalo na Princeznu Viktorii. Musím ale říct, že vůbec nelituji, že jsem ji četla!


Můj názor:
Začátek mě dokonale vtáhnul do děje. Sice nemusím začátky, které jsou jakoby „z budoucnosti“, vystřižené z konce knihy, protože už mám potom představu, co se bude dít, ale tady se to dalo s přimhouřeným okem přehlédnout, protože knížka mě bavila už od začátku. Jelikož jsem blázen do minulosti, neskutečně se mi líbily části, kdy do knížky zasahoval Phillipin deník. Její vyprávění o tom, jaký byl život před sto lety, mě zaujal snad nejvíc. Myslím, že lidem, které minulost zajímá a rádi si počtou něco málo z té doby, se bude knížka také velmi líbit!

rodney smith | FotografieNedá se úplně říct, že by byl námět extra originální, zkrátka milý jednoduchý příběh, který by si mohli klidně přečíst i menší děti. Klasický příběh, s mírně detektivní zápletkou. Několikrát mi kniha připomněla některé další kousky, ale to už se prostě stává. Nikdy asi nenarazíte na knížku, která by úplným originálem. Teď už je v tomto žánru tolik sérií a autorů, že je těžké se v tom neztratit, natož potom napsat něco, co už tu předtím nebylo. 
Nicméně, knížka měla své kouzlo, styl Thomase Breziny mě jednoduše baví, moc dobře se mi čte. Střed knih byl takový pohodový, klidný, postupně do sebe zapadávaly střípky příběhu. Jednoduše řečeno, po nepříjemném šoku z Krvavé romance pro mě byla tohle taková zotavovací příjemná změna.

Atmosféra byla přímo "princeznovská". Něco z toho královského šarmu v knize skutečně zůstalo a nenáročnému čtenáři bych Princeznu Viktorii určitě doporučila. Možná i více náročný čtenář by si knížku užil, je to taková jednohubka, nad kterou si mozek odpočine, ačkoli čtenář má pořád nutkání přemýšlet nad střípky detektivní zápletky. Pokud zrovna uvažujete o tom, že si uděláte přestávku mezi těžším čtením a proložíte to něčím "nefantasy", nějakým obyčejným příběhem, Princezna Viktorie by mohla být dobrá volba.
AMK Viagens - Londres

Viktorie byla vyloženě pohodová, dnešní holka. Její starosti a problémy mi připomínaly každou puberťačkua já si jejím klidným přístupem zamilovala. Dokázala řešit věci s klidem, byla rozumná a chápavá kamarádka.  
Alessandro byl neskutečně příjemný chlapík. Byl ochotný pomoct, poradit, měl jednoduše srdce na správném místě. Sama za sebe rozhodně můžu říct, že bych takového kamaráda určitě brala.

Hodnocení:
Byla to zase příjemná změna, přečíst si něco z opravdového prostředí s opravdovými lidmi. Žádnými čarodějkami, upíry a vlkodlaky. Nějaký ten nádech tajemna tam byl, ale to mi nevadilo. Byla jsem knížkou příjemně překvapená, tolik jsem toho od ní neočekávala. 
7/10

Zdroj obrázků zde
Knihu můžete koupit zde

!Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!





3 komentáře:

  1. Taky jsem jako mladší četla Thomase Brezinu tuto edici (Princezna Viktorie, Kočičí holka, Dotek anděla) jsem si oblíbila asi nejvíc, protože ty knížky nejsou tolik dětské a jistě by mě bavily i teď! Princezna Viktorie je skvělá, s hodnocením souhlasím. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Od Breziny mám přečteny dvě knihy - Dotek anděla a Šíleně divocí andílci... Zajímavá shoda jmen, že? :D Každopádně tato vypadá dobře. :) Asi bych se po ní měla porozhlédnout.

    OdpovědětVymazat
  3. Jojo, Thomas Brezina má luxusní styl psaní a tahle edice se mi opravdu nádherně četla. Přemýšlím o tom, že si ji přečtu ještě jednou :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)