30 listopadu, 2013

Měsíc s Twilight ságou


Po delší době se ozývám a s radostí Vám oznamuji, že jsem se konečně dokopala k tomu, tento projekt uskutečnit. Jak možná víte, Twilight sága (od nakladatelství Egmont) od autorky Stephenie Meyerové bývá hodně čtenáři opovrhovaná a shazovaná. Hodně na ni hledí jako na jakýsi příklad toho, jak by upířina neměla vypadat.
Já se musím přiznat, že jsem knihy četla už před nějakou dobou a v těch letech jsem je měla ráda. Nebylo to sice nic převratného, ale v té době tolik upířin nebylo a tahle sága byla čtivá a poměrně poutavá, takže proč ne. A ačkoli nebudeme popírat, že v knihách mohla být spousta věcí lépe domyšlená a napsaná, určitě zde není důvod tolik ji zesměšňovat a podrývat.
A právě z toho důvodu jsem se rozhodla, že by mohl být dobrý nápad zorganizovat společný reading a re-reading této série. Pojďme se těmto knihám znovu podívat na zoubek. Nezaujatě. Tak, jak hodnotíme každou jinou knihu. Bez předsudků. Možná nakonec zjistíme, že tuto sérii udělala z velké části špatnou hlavně její sláva.

O co tedy půjde?
- Půjde o to za měsíc (1.12. - 31.12.) přečíst všechny, nebo některé z knih této série
- Dávám Vám naprosto volné pole působnosti, co se týče zapojení. Je tu několik možností. Buď budete knihy pouze číst, nebo je můžete na svém blogu také recenzovat. Je také možné podívat se i na filmy, které byly podle knih natočené a porovnat je s knihami. Je to pouze na Vás.

Jak se můžu zapojit?
- Když se rozhodneš zapojit, přidej si prosím na blog ikonku projektu
- Zapiš se prosím do linkovače pod článkem
- Na začátku projektu byste měli zveřejnit úvodní článek, ve kterém se zmíníte o tom, jak vlastně výzvu hodláte pojmout. Později do něj můžete zaznamenat pokrok se čtením, či s filmy a recenzemi

Kdy?
- Od 1.12. do 31.12. proběhne reading a re-reading-
- Do 10.1. můžete ještě stále přidávat na blog články se ságou spojené (recenze na knihy, na filmy, Vaše oblíbené úryvky z knih, cokoliv)

Kdo se může zapojit?
- Může se zapojit úplně každý s blogem i bez
- Čtenáři, kteří blog nemají si můžou pokroky zapisovat kamkoli jinam, nebo mi můžou napsat a já jejich samostatný článek vložím k sobě na blog

Budu moc ráda za každého, kdo se rozhodně zapojit a doufám, že si čten všichni užijeme :)

9 komentářů:

  1. I já jsem sérii četla již dřív a v té době se mi moc líbila. A vlastně knihy se mi pořád líbí, nejsem ten typ, co hned změní názor jen kvůli tomu, že se proti tomu celý svět najednou obrátí. Jasně že spousta věcí byla trapných, jenže to já dokážu najít snad v každé knize. Na re-reading teď bohužel nemám čas, achjo :(

    OdpovědětVymazat
  2. Je, vubec netusim,jestli se zapojim. Mam toho moc do skoly, nic nestiham, ale pokusim se. Nedavno jsem zkoukla aspon filmy - krom druhyho, ten nesnasim. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Ten druhý taky nemám ráda :D
    Pokud se zapojíš, budu moc ráda!

    OdpovědětVymazat
  4. Já bych se moc ráda zapojila, pokud bych v současné době neměla rozečtenou Píseň ledu a ohně.
    Kvůli škole teď skoro vůbec nestíhám :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí, ale kdybys to přece jen stihla, zapoj se klidně opožděně :)

      Vymazat
  5. do Twilightu sa chcem pustiť zase aj ja, tak sa možno zapojím :)

    OdpovědětVymazat
  6. Můj úvodní článek k re-readingu - http://sheisbookaholic.blogspot.cz/2013/12/mesic-s-twilight-sagou.html

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)