30 dubna, 2014

Erilianské blogtour (5) - Umění doprovázející Erilian


Sama Erilianské trilogie je rozhodně kus umění, to ale není celé. Terka s jejím týmem před vydáním každého z dílů pořádali tématické focení, které vždy zobrazovalo hrdiny s té které knihy. Navíc jsou knihy krásné ilustrované. Na fotky můžete mrknout tady a co k tomu všemu říká Terka se můžete podívat hned o pár řádků níže.
Dnešním dnem končí Erilianské blogtour a já musím moc poděkovat Terce za rozhovory, co mi poskytla a taky za pomoc při vymýšlení. Doufám, že jste si to užili! :)

1. Tvoje knihy jsou všechny nádherně ilustrované. Už se moc nestává, že by knihy tohoto žánru měly ilustrace, jak jsi k tomu tedy ty přišla?
Už od začátku měl pan nakladatel poměrně jasnou představu o výtvarné formě mých knih a chtěl, aby byly ilustrované. Petr Vyoral ilustroval pro XYZ několik knížek ještě před Erilianem, a tak jsem mu byla „přidělena“ i já ;)

2. Všimla jsem si, že vydání každé tvé knihy doprovází také focení, které má zobrazit hlavní hrdiny dané knihy. Sama ses takových focení účastnila, že? Jak si užíváš, že na motivy tvých knih vzniká něco takového?
Erilianské fotoprojekty mě baví možná víc než samotné psaní (ale pšt!) ;) To samozřejmě krapet přeháním, je ale pravda, že pro mě (a doufám, že i pro ostatní zúčastněné) byla všechna tři focení něčím nezapomenutelným. Vybírání a shánění kostýmů, hledání a domlouvání lokací a „fotoherců“ je sice poměrně náročná záležitost, za výsledek a všechny ty zážitky to ale rozhodně stojí.

3. Pamatuješ si nějakou vtipnou historku z focení, která ti utkvěla v paměti?
Je to trochu černě vtipná historka. Náš fotograf David přišel v dětství při jistých pyrotechnických hrátkách o pravou ruku v zápěstí. Člověk by si toho málem ani nevšiml, protože s fotoaparátem zachází úžasně obratně a výsledné fotky jsou stoprocentně profi. Při posledním focení loni na podzim vstoupil do dveří fotoateliéru pan Mirovský (představitel Lorda Resiana https://www.facebook.com/photo.php?fbid=651260931579412&set=a.646244392081066.1073741830.159059310799579&type=3&theater ) a když mu David podával (levou) ruku, uvedl se tento fotomodel slovy „Vy jste levák?“ Na což David odvětil: „Nebýval jsem.“

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)