12 září, 2012

Recenze- Hunger games- Vražedná pomsta


Vražedná pomstaNázev: Hunger games- Vražedná pomsta
Autorka: Suzanne Collins
Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 335
Žánr: Dobrodružné, napínavé, romantické
Rok vydání ČR: 2010


Anotace:
Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?

Co říkají ostatní?
Tumblr_ma5ignuy0m1qgoeajo1_500_largeJe obecně známo, že série Hunger games prorazila světem a je všude hodně úspěšná. Bloggeři jsou sérií i unešení, takýže všem třem knihám většinou dávají rovných 5 hvězdiček. Databáze hodnotí každou knihu trochu jinak, proto se zaměřím přímo na Vražednou pomstu, která má na CBDB.cz 87% a na databazeknih.cz 89%. Tudíš se to příliš neliší a hodnocení je docela přesné J

Můj názor:
Po prvním díle, který jsem si i přes počáteční nechuť ke čtení moc oblíbila, následovala menší odmlka a až potom jsem se dostala k dílu druhému. Ano, hodně jsem se těšila až kniha přijde, ne sice tak, jak někteří fanoušci popisují, druhé Vánoce jsem z toho neměla, ale byla jsem napnutá, jak to celé dopadne. Kdo četl moji recenzi na HG- Aréna smrti ví, že jsem k prvnímu dílu viděla nejdřív film, takže mě děj už potom nijak nepřekvapil. U dvojky jsem tudíš byla ráda, že jsem knihu četla dřív, protože bych si ji potom tolik neužila. Ale teď už k hodnocení.

Co mě čeká?
Vlastně jsem neměla bližší přehled, jak dvojka bude probíhat. Co se v ní bude dít, co se stane s postavami. Záměrně jsem nečetla ani anotaci, ani recenze protože jsem se jednoduše chtěla nechat překvapit. Když se tedy začaly stahovat temná mračna a Kapitol začal vyhrožovat, přála jsem si jen, ať se nic nekomplikuje a hlavně ať se postavám nic nestane. Právě kvůli tomu, jak jsem si postavy oblíbila, považuji knížku za hodně dobrou. Pokud si totiž postavy zamiluješ a fandíš jim, pak kniha vypadá tak, jak by měla.

V jednu chvíli doma, druhou v aréně..
Líbil se mi způsob, jakým dokázala autorka celou situaci vykreslit. Např. v půlce knihy, po vyhlášení čtvrtohor jsem z každé jediné stránky cítila zoufalství, beznaděj a ochotu vydat se na smrt kvůli záchraně osoby, která je nám nejbližší. Upřímně autorku obdivuji, protože, aby čtenář získával pocit, že je v knize s hrdinami a prožívá ty stejné problémy, to se povede jen vážně dobrým autorům. To jsem ale ostatně podotýkala už u prvního dílu, který mi ale v tomhle ohledu přišel oproti dvojce troche míň propracovaný.

Nepospíchat!
Google Image Result for http://www.thehungergamesaudiobook.com/wp-content/uploads/2012/03/the-hunger-games-poster.jpgV jedničce byla celá kniha vlastně jenom o tom, jak byla Katniss v aréně. Takže autorka všechno rozvedla troche víc, než teď. Ve dvojce byla půlka kniha věnovaná Turné vítěžů, ale druhá pobytu v aréně. Proto jsem z obou částí měla takový nedokončený pocit. Přišla mi škoda, že autorka tak pospíchala, aby se dostala k jádru věci. Několik desítek stran navíc, by přece nikomu ve čtení neublížilo.

Záchrana na prvním místě
Pokud jde o arénu, byl úžasně vymyšlený celý její system. To, jak se Peeta snažil zachránit údajně “těhotnou” Katniss a Katniss zase naopak jeho mi přišlo dojemné a svým způsobem milé. Bylo ale podle mě zbytečné, neustále čtenáři vnucovat představu, že Katniss ve hrách zemře, když každému bylo už od začátku jasné, že hlavní hrdina musí zůstat žít. Zvlášť, když má série ještě jeden další díl.

Co se to právě stalo?
Závěr mi přišel hodně překvapivý ale I tragický, musela jsem ho číst několikrát, abych si vůbec uvědomila, co se doopravdy stalo. Ze začátku jsem neměla ani chut číst třetí díl, protože jsem z toho byla celkově vykolejená. Představovala jsem si dopředu, jaký konec by asi kniha mohla mít, ale ve snu by mě nenapadlo, že konec bude vypadat takhle.

Postavy:
Marigely AlvarezKatniss- Ze začátku mě nehorázně štvalo, jak nedělá chyby a vždy se rozhoduje správně. Postupem času se ale její charakter vyvíjel a ona o věcech přemýšlela z různých úhlů. Její myšlenkové pochody byly jedny z těch částí v knize, které mě bavily snad nejvíc
Peeta- To je klasická kladná postava. Hodný, slušný, spořádaný a milý kluk, který se zamiloval do holky, která se nikdy neměla v plánu vdát. V některých chvílích mi ho bylo líto, protože si vážně zasloužil někoho, kdo by ho měl rád, ale obdivovala jsem ho, právě kvůli jeho vlastnostem.
Hurikán- Pořád si nejsem jistá, komu z kluků jsem fandila. Z toho milostného trojúhelníku jsem byla zmatená a pořád jsem nevěděla, koho že si Katniss vybrala. Nicméně si dokážu Hurikána představit spíš jako jejího kamaráda, protože při ní vždycky stál a má právě ty vlastnosti, které by nejlepší přítel měl mít.

Hodnocení:
Kdybych měla ohodnotit, která z knih, jestli jednička nebo dvojka, se mi líbila víc, nevěděla bych. Každá byla jiná a svým způsobem skvělá. U mě Vražedná pomsta prospěla hodně dobře, i když jsem stále vykolejená kvůli tomu nečekanému závěru. Už čtu trojku a musím říct, bude to ještě mazec :DD


Děkuji nakladatesltví Fragment za poskytnutí recezního výtisku!

1 komentář:

  1. Skoro mě začínáš přesvědčovat, abych si to vážně přečetla :D Stále více mě zajímá, jak je to napsané, už jen proto, že bych taky ráda svými texty čtenáře tak dostala.
    Děkuji

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)