13 května, 2013

Temná akademie- Rozpolcení by Gabriella Poole


















Proč jsem se na knihu vrhla útokem
Temná akademie je jedna z těch více povedených sérií od nakladatelství Fragment a z této produkce také jedna z mých nejoblíbenějších. První díl se mi opravdu zalíbil, druhý mě zas tak neocenil, ale to bych to nebyla já, abych si celou sérii nedočetla. Dokonce jsem si já trubka myslela, že Rozpolcení jsou poslední díl sérii (což vysvětluje moje zklamání po dočtení) naštěstí jsem se ale dozvěděla, že existuje ještě čtvrtý díl, který snad Fragment brzo vydá.

Můj názor:
Nebudu Vám tu něco nalhávat nebo mazat med kolem pusy. Série je opravdu průměrná, nikdy bych netvrdila, že je špatná, ale jak poslední dobou zjišťuju, také to není příběh, kterým bych doslova žila nebo dýchala, tak jak je to u jiných knih. S postupem těch tří dílů zjišťuju, že se úroveň o stupínek zdvihla a mám opravdu radost, protože tentokrát jsem si čtení vážně docela užila, některé situace a komplikované vztahy mě překvapily. Kniha má spád, čte se velice rychle a přečtenou ji máte za den dva- to je její velké plus. Kdyby totiž byla dlouhá, člověk by si začal více všímat nedokonalostí.

Tahle série má jedno veliké plus a to, že je pokaždé umístěná do jiného prostředí. Pokud jste četli předchozí dva díly, víte, že Darkova akademie cestuje na každý semestr na jiné místo. Tentokrát se vydáváme do Istanbulu. Musím říct, že ze všech tří měst, která jsem prostřednictvím této série navštívila dřív, se mi istanbulská atmosféra líbila ze všech nejvíc. Dokonale na mě dýchala ta starobylost a ušlechtilost, která v knize nebyla popsána vůbec špatně. Dokonce mě překvapilo, jak detailně si dokážu interiéry a situace představit.

Dřív jsem si toho nevšimla, ale autorka používá poněkud zdlouhavé popisy, které se můžou zdát v jistém bodu nudné. Já sama jsem si musela některé pasáže pročítat několikrát, než jsem opravdu zjistila, o co jde a začala se pořádně soustředit. Chce to tuhle knihu možná prokládat něčím více akčním, a vrátit se k ní jako k odreagování.

Já myslím, že každý člověk, který má alespoň trochu načteno, dokáže číst mezi řádky a tím pádem vidí, co se skutečně bude dít. Ať si Cassie bude odpírat cokoli, tvrdit si, že jí na něčem nezáleží a podobně, bylo od začátku poměrně jasné, že je to pouze jakási maska. Chyběla tomu důvěryhodnost, díky které bych opravdu mohla věřit, že jsem visela postavám na rtech. Takhle jsem měla pomalu problém věřit jim nos mezi očima.

Hodnocení:
Byla jsem spokojená s tím, jak celkově knížka probíhala, i když závěr byl očekávatelný, nijak překvapivý a podle mě až příliš emocionálně napjatý. Jako by se autorka snažila až příliš. Postavy byly příjemné, nijak zvlášť mi čtení neztěžovaly a můžu upřímně říct, že jsem ráda, že Cassie přestala být tou naivní husičkou a konečně začala bojovat za to, co chce.  
Temná akademie- Rozpolcení je průměrné čtení pro nenáročné čtenáře, kteří si občas rádi přečtou něco ne příliš komplikovaného. Já osobně se na čtvrtý (a zřejmě poslední) díl velmi těším, protože tentokrát bude semestr probíhat v trochu exotičtější krajině.
6,5/10

Pohled na sérii:

Knihu můžete koupit zde
Zdroj obrázků

!Za recenzní výtisk mockrát děkuji nakladatelství Fragment!

2 komentáře:

  1. Jů, musím si to přečíst! Nějaká dobrá scéná s Richardem?? :)

    OdpovědětVymazat
  2. Séria sa mi celkom páči, má niečo do seba, ale tie spriaznené duše mi fakt vadia.

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)