03 února, 2014

Konečná volba by C. C. Hunter (MINIRECENZE)

Zápletka a děj: Série Údolí stínů má po všech svých pět dílů jednu jakousi hlavní zápletku – hrdinka se snaží zjistit kdo je, jaká je její minulost a odkud pochází její schopnosti. Každý z dílů měl ale sám o sobě i jakýsi příběh či děj, který ale v Konečné volbě vrcholí. Konečná volba svým stylem zapadne do celé série. Její děj a zápletka jsou poměrně jednoduché a předvídatelné, zato rychle ubíhající a čtivé.

Čtivost: Ano, tato položka je něco, co dává sérii jeden bod navíc. Je pravda, že se v knize střídají ty více záživné části s těmi méně záživnými (snad jako všude), ale i tak je čtivost to, co knihu tahá nahoru. Zápletka a atmosféra a hrdinové možná nejsou úplně na jedničku, ale dokud se to dobře čte, dá se ještě přivřít alespoň jedno oko.

Atmosféra: Jsou knihy, na které si člověk jen vzpomene a hned se mu vybaví pocity, které cítil když knihu četl. Bohužel tato není tím případem. Když si vzpomenu na Konečnou volbu vybaví se mi poměrně zmatený chaos. Atmosféra se ničím nevyznačuje, je bezvýrazná a ve všech situacích podobná. Já osobně jsem měla problém se z knihy nadchnout, radovat se nebo smutnit s hrdiny.

derekAutorčin styl: Z textu jde často vycítit, že se autorka snažila z příběhu udělat něco, co není. Konečná volba je příjemné, rychle ubíhající čtení, nad kterým ale člověk nemusí nijak závratně přemýšlet a většinou si ho zařadí jako průměrné. Snažit se ho jakýmsi způsobem vyšperkovat v závěru působí jako přeplácanost. Příliš neuzavřených problémů, možností a myšlenek. Možná by nebylo na škodu řídit se heslem „méně je někdy více“ a nechat příběh být raději milým a průměrným, než průměrným a zahlcujícím.

Postavy: Kylie prošla od prvního dílu dlouhou cestou, ale že by jí pomohla dospět, to se říct nedá. Zůstala stále naivní, do sebe zahleděná, soustředěná jen na svoje problémy. Její starostlivost je do příběhu vtlačena tak strašně násilně, že to snad ani není uvěřitelné.To samé i některé další postavy. Derek – přespříliš milý až neskutečný, obětavý, ale naivní. Lucas – u něj jsou alespoň vidět nějaké známky reálnosti. Jako skutečný člověk dělá chyby a snaží se je napravit. V průběhu série prošel proměnou a stal se z něj starostlivý, poměrně normální muž.

Hodnocení: Tato série je skutečně průměrná paranormálka, která chytí za srdce hlavně vedlejšími postavami, které jsou často mnohem zdařilejší a osobitější než ty hlavní. Pokud máte rádi dlouhé myšlenkové procesy hlavních hrdinek, které jsou – přiznejme si to – trochu šáhlé, Konečná volba Vám sedne. Je to milé zakončení série - neurazí, ale nenadchne. Autorka ale rozhodně měla na víc.
6/10

!Za recenzní výtisk mockrát děkuji nakladatelství Baronet!