22 března, 2014

Týden s Vampýrskou akademií (6) - Recenze filmu

Důvod, proč se znovu spustil tento rozruch kolem Vampýrské akademie je v první řadě to, že do kin konečně přišel i film. V naší republice jsme se ho dočkali až více než měsíc po vypuštění v Americe, to ale nadšeným fandům rozhodně nezabránilo v těšení se. I já jsem nemohla odolat a se svými kamarádkami jsem vyrazila do kina hned druhý den, co Vampýrská akademie vrazila do českých kin. A jaké to bylo?

Fotka: "And I wish that we were strangers, strange enough to go unnoticed from this crowd."

By guardian-rozabelikov: http://bit.ly/1eLEByx

"Y desearía que no nos conocieran, que fuéramos lo suficientemente extraños para pasar desapercibidos por esta multitud."

Realizado por guardian-rozabelikov: http://bit.ly/1eLEByx
Ze začátku bych chtěla začít tím, že ačkoli herecké obsazení vždy nesedne všem, nerada soudím jednotlivé herce předtím, než film zhlédnu. Z vlastních zkušenosti vím, že ani Jace z filmu Město z kostí se mi ze začátku nezamlouval, ale ve filmu předvedl něco úžasného a mně se zalíbil. Stejně jsem doufala, že to dopadne s filmovým Dimitrijem. Asi všichni čtenáři čekali roky na to, než z Vampýrské akademie bude film, ale na co čekaly čtenářky bylo, kdo bude představovat onoho slavného Dimitrije. A já byla bohužel jednou z těch, které byly zklamané.

Nicméně jsem si říkala, že počkám. A tak jsem čekala a čekala až jsem čekat nemusela. Film jsem viděla a najednou jsem nevěděla, co se to přihodilo. Bohužel musím říct, že z filmového osazenstva byl Danila Kozlovsky nejslabší - alespoň podle mě. Filmová Rose byla perfektní, přesně taková, jakou jsem si ji představovala. Zoey role hrozně sedla a veškerou drzost a zbrklost jsem jí vážně uvěřila.
Lissa byla možná malinko jiná, než jsem čekala, ale celkově mi do filmu zapadla a nakonec jsem si na ni zvykla. Co se týče Christiana - bylo to prostě fajn. V knize jsem ho nijak silně nevnímala, ale ve filmu z něj udělali opravdu velmi klíčovou postavu a myslím, že to bylo dobře, protože roli zahrál dobře a společně s Lissou tvořili skvělý pár.

Teď přichází to osudové "ale". Dimitrij je dle knihy - skvělý bojovník, svalnatý, vysoký, okouzlující Rus.
Dle filmu - mohutný chlapík, jehož zásoby svalové hmoty rozhodně mohly být větší. Producenti se zřejmě domnívali, že stačí, aby měl chlapík dlouhé vlasy a stane se z něj Dimitrij - opravdu velké, veliké NE! Postrádala jsem charisma i herecký talent. Jednou jsem viděla, že blogerka napsala něco ve smyslu, že Danilovy scény, kde se snažil chovat zároveň zamilovaně a zároveň to skrývat byly prostě umělé a nepravé. A je to pravda, bohužel jsem to Danilovi nevěřila.

Zpracování celkově určitě nebylo špatné. Film měl velmi podobnou atmosféru jako kniha. Je pravda, že tam byly od knihy jisté odklony, ale nebylo to nic závratného. Navíc na mě film působil v celkovém dojmu velmi pozitivně a vážně bych jednou chtěla v kinech vidět další knihy.
Akademie byla správně strašidelná, napětí i akce tam byly a dialogy byly často k popukání. Nestala se z toho ale trapná puberťácká komedie. Mělo šmrnc a toho si cením.

Trailer:

Pokud jste tedy VA ještě neviděli, mrkněte na to, myslím, že by se Vám to mohlo líbit! :)