07 srpna, 2018

Které maturitní čtení si jde i užít?

Jakožto čerstvý maturant jsem letos absolvovala mnoho maturitního čtení a opakování již četby přečtené. Některé knihy jsem doslova protrpěla, jiné jsem na poslední chvíli vyřazovala jako naprosto nepoužitelné a byla zde i kategorie těch, které jsem si skutečně užila. Jelikož byla naše češtinářka přísné stvoření, neměli jsme možnost vybírat z knih jako Harry Potter, Eragon nebo Narnie jako někteří z mých vrstevníků. A proto Vám přináším tento (pro tento blog poměrně neobvyklý) článek s několika knihami z mého maturitního seznamu, které jsem si skutečně užila a něco mi daly.


Malý princ - Antoine de Saint Exupéry
Tak toto je naprostá klasika, kterou nemůžu opomenout. Pro mě jedna ze srdcovek a nejmoudřejších knih, které jsem četla. Nečtenáře určitě potěší také délka, která není nijak závratná. Velmi milý dětsky naivní příběh, který v sobě ale nese nespočet mouder a poučení. Nejlepší na tom je, že si v tom každý najde právě to svoje moudro, které pro něj bude nejvíce znamenat. Naprostý MUST READ i mimo maturitní četbu!

Směšné lásky - Milan Kundera
Jedná se o sbírku povídek z pera Milana Kundery, která mě nadchla svou lehkostí, vtipem a hlavně pravdivostí. Na několika krátkých příbězích ukazuje autor složitost lidských vztahů a především lásky. Také to, jak se může vtip zvrtnout v něco naprosto neočekávaného. Myslím, že Vás překvapí, kolik příběhů Vám bude připadat jako Vaše vlastní a s kolika postavami se ztotožníte. TIP: Pokud Vás neláká celá knížečka, doporučuji přečíst alespoň povídku Falešný autostop!

Veronika se rozhodla zemřít - Paolo Coelho
Kniha trochu více z koutku filosofie a myšlenek o smyslu života. Příběh se soustřeď
uje na Veroniku, která se neúspěšně pokusí o spáchání sebevraždy, protože jí její život přijde nudný a opakující se. Záhy se ale dostává do slovinského psychiatrického ústavu kde poznává osudy zdejších pacientů a taky to, proč je důležité žít. Paolo Coelho je autor s velmi specifickým stylem, který nemusí sednout každému. Jestli Vám ale nevadí nechat si vštípit zajímavé myšlenky a být nucen nad nimi zapřemýšlet, bude se Vám Veronika velmi líbit.

Hrdý Budžes - Irena Dousková
Příběh Helenky Součkové, žákyně 2. třídy, která naprosto dětským a nezaujatým způsobem popisuje období komunismu u nás. Není to vůbec čtenářsky náročná kniha, naopak velmi rychle ubíhá a je plná těch typických vtipných dětských nedorozumění a přeřeků. Pokud se chcete pobavit a z lehčího soudku se také dozvědět něco o tom, jak to u nás v 2. polovině minulého století vypadalo, tohle je čtení pro Vás! TIP: Kniha je prvním dílem celé série i Helence Součkové. Jestli se Vám hrdinka zalíbí, můžete sledovat její cestu i v pubertě a dospělosti..

Pýcha a předsudek - Jane Austen
Další z klasik. Romantický příběh z konce 18. století. I přes to, že je spád děje pomalejší a chvíli trvá
než se něco přihodí, je tohle jedna z mých oblíbených knih. Je to opravdu velmi hezký jednoduchý příběh, do kterého se Vám nemůže povést zaplést. Taky hezky ukazuje atmosféru tehdejší doby, počátky nějaké ženské emancipace (minimálně v některých případech) a objevuje se zde jeden z prvních arogantních bad boys pan Darcy. Co víc si přát?

Tohle jsou kousky, které pro mě byly TOP. Moc hezky se četla také Farma zvířat, O myších a lidech nebo Bílá nemoc. Naopak prokousat jsem se téměř nemohla Romeem a Julií, Proměnou od Kafky nebo Havranem.

Jak vypadala Vaše maturitní četba? Případně o čem do budoucna přemýšlíte?

8 komentářů:

  1. Já jsem kupodivu nakonec milovala skoro všechnu povinnou četbu. Velký Gatsby, Orwell, Kdo chytá v žitě, Remarque, 451 stupňů Fahrenheita, Nebe pod Berlínem, Spalovač mrtvol... :) Nenávila jsem snad akorát Němcovou a Noc na Karlštejně. Jo a Hamleta jsem taky nerozdýchala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Láska je vždy krásná, když jste s pravou osobou, vy a skutečný milenec. Jsem Mayruris Camplelo Můj přítel se se mnou rozešli a byl jsem osamělý, takže jsem byl nasměrován na velmi laskavý a velké kouzlo zaklínač Dr ADELEKE, který mi pomohl přivést zpět svého milence ke mně a požádal mě o 340 eur za položky potřebné pro kouzlo a dnes jsem s ním teď a my jsme spolu šťastní. Jsem velmi vděčný za to, co jste udělali pro mě Dr ADELEKE můžete E-mail mu aoba5019@gmail.com nebo Whatsapp mě přes +27740386124 .

      Vymazat
  2. Láska je vždy krásná, když jste s pravou osobou, vy a skutečný milenec. Jsem Mayruris Camplelo Můj přítel se se mnou rozešli a byl jsem osamělý, takže jsem byl nasměrován na velmi laskavý a velké kouzlo zaklínač Dr ADELEKE, který mi pomohl přivést zpět svého milence ke mně a požádal mě o 340 eur za položky potřebné pro kouzlo a dnes jsem s ním teď a my jsme spolu šťastní. Jsem velmi vděčný za to, co jste udělali pro mě Dr ADELEKE můžete E-mail mu aoba5019@gmail.com nebo Whatsapp mě přes +27740386124 .

    OdpovědětVymazat
  3. Obracím se na celou Českou republiku, na ty, kdo hledají upřímnou a velmi čestnou osobu, která ti může poskytnout spolehlivou půjčku v maximální lhůtě 24 hodin bez obav a bez protokolu, jsem ti k dispozici Abych vám mohl vyhovět, začíná moje nabídka půjčky od 30.000 Kč do 90.000.000 Kč při úrokové sazbě 2%. Můžete ji splatit (12 - 300 měsíců). Představuji vám své oblasti pomoci.

    - Finanční pomoc,
    - Půjčka okamžitě,
    - Nebankovní půjčka,
    - Půjčka na konsolidaci,
    - Půjčka na vaše projekty,
    - Půjčka na podporu rodiny,
    - Půjčka na školení vašich dětí.
    - Půjčka pro vaše potřeby.

    Dostanete úvěr ve vší upřímnosti a rychle do 24 hodin, váš úvěr vám bude poskytnut bankovním převodem úspěšně a bez jakéhokoli protokolu, vy, kdo to potřebuje, naléhavě. Žádáme vás, abyste nás kontaktovali , tady jsou naše kontakty:

    E-mail: lenkaring501@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  4. Potřebuji urgentní půjčku, abych mohl zaplatit své účty, post blog komentář Hledám konsolidační půjčku, nezajištěné půjčky, podnikatelské půjčky, hypotéky, půjčky na auta, studentské půjčky, osobní půjčky, rizikový kapitál, bitcoinové půjčky atd.! Jsem soukromý věřitel, poskytuji půjčky společnostem a jednotlivcům s nízkými a přiměřenými úrokovými sazbami 3%.
    E-mail na následující adresu: Katarzyna.kaykoloanfirm@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  5. Jaký skvělý způsob, jak začít nový týden, jsem hledal úvěr, četl jsem o info.annie_finance0@yahoo.com v pátek poté, co dáma sdílela příspěvek, že jí společnost pomohla s penězi. poslal jsem žádost o úvěr na info.annie_finance0@yahoo.com podepsal jsem smlouvu a souhlasím se splácením úvěru za 5 let, k mému velkému překvapení jejich banka dnes ráno poslala peníze na můj bankovní účet. Tato společnost je legitimní, nebyl jsem vyděšený. Již jsem požádal svého bratrance, aby použil úvěr od této společnosti. Jsem si 100% jistý, že obdržíte kredit za 2 dny, jakmile kontaktujete info.annie_finance0@yahoo.com, nezdržujte se zbytečného času, pošlete e-mail na adresu info.annie_finance0@yahoo.com a požádejte o kredit hned teď.

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, Pro ty, kteří potřebují urgentní půjčku, máte nyní velmi rychlou nabídku. Velmi bezpečná a velmi výhodná nabídka půjčky, bez jakéhokoli protokolu a bez starostí. e-mail: Rollerovadominika@seznam.cz
    Nabídka se pohybuje od (50 000 Kč do 45 000 000 Kč) se sazbou 3%. Splácení půjčky se provádí měsíčně a začíná třemi (3) měsíci po obdržení půjčky. Půjčka bude poskytnuta bankovním převodem, vše za méně než 24 hodin, za velmi výhodných podmínek. Zde jsou naše kontakty: Rollerovadominika@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Spolehlivá a bezpecná nabídka půjčka.

    Dobrý den, Abychom vám pomohli dosáhnout Vaší touhy financovat vaše projekty nebo čelit finančním problémům navzdory mnoha bankovním protokolům nebo odmítnutí vaší banky, máte za velmi zajímavých podmínek k dispozici právní nabídky a spolehlivý půjčky. Nenechte se na pochybách, pokud jste v nouzi, protože vaše spokojenost do 48 hodin je zaručena. Kontaktujte nás pro upřímnou a upřímnou spolupráci, k Vaší plné spokojenosti. kontakty: E-mail: Rollerdominika@gmail.com
    Whatsapp: +420702455380

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)