11 února, 2013

Proměněna za soumraku by C.C. Hunter
























Proč jsem se na knihu vrhla útokem
Tumblr_m2lja628tw1rp9ybzo1_500_largeKdo mě aspoň trošku znáte (stačí znalost mých posedlostí), lehce poznáte, že jsem touhle sérií už přirozeně poblázněná a nedokážu si ani představit, že bych od ní upustila. Je to takové klidné počtení, u kterého se člověk jednoduše baví, občas si zapřemýšlí nad záludnými otázkami, které na nás autorka připravila, ale jinak překypuje poklidem. Je pro mě zábavné sledovat, jak se s tím autorka pere, navíc jsem ráda, že můžu být součástí autorčina zlepšovacího se procesu. Takhle znatelné zlepšení jsem totiž u série dlouho neviděla!

Můj názor
Kdosi mi po přečtení prvního dílu řekl, že jestli se mi líbil, tak budu z dalších dvou přímo nadšená. Už si nevzpomenu kdo to byl, ale každopádně musím tomu človíčkovi dát za pravdu. Jak už jsem naznačila v úvodu, dlouho jsem neviděla, že by autorka udělala během tří dílů takový pokrok. Jednička byla oproti trojce jednoduše jenom slabý odvar toho opravdového talentu, který autorka skrývala. Musím říct, že pokud to takhle půjde dál (a že doufám, že půjde) můžeme se v dalších dílech těšit na opravdu skvělou podívanou.

20090818154641_largeMěla jsem při čtení pocit, jako bych opravdu zažívala starosti společně s Kylie a sama jsem se na ně snažila hledat řešení. Občas se mi stává, že u špatně napsaných knih, nebo jednoduše u těch, které mě nebaví, se přitočím s nákloností k bandě těch „špatných“. Přirozeně si myslím, že autorka by měla být schopná přimět čtenáře fandit té skupině lidí, kteří vystupují jako ta parta „správných“. V celé sérii Kempu stínů to tak bylo. Chci tím říct, že C.C. Hunter dokáže čtenáře přesvědčit o pravdivosti svých slov, takže potom nejsem schopni ničeho jiného, než jí viset na rtech a očekávat, co si pro nás připravila.

Dle mého je také velké plus, že se prostě nikdy nenudíte. Nemáte k tomu jednoduše příležitost. Jste zahaleni tolika informacemi a záhadami, že ačkoli se jedna vyřeší, za rohem hned čeká další. Občas to možná chce chvilku oddech od všech těch otazníků, ale myslím, že je jedině dobře, že napětí na nás v této knize čeká na každém kroku.

Tumblr_mhytvsqy9q1rdne20o1_500_largeCo se postav týče, nedostala jsem nijak velkou šanci je poznat. Víme o nich samozřejmě jen to, co byla autorka ochotná prozdradit, ale nijak hlubší vztah k nim nejsme schopni mít, protože neznáme takové ty malé a zdánlivě nedůležité maličkosti. Co má Kylie ráda za zmrzlinu? Má Lucas nějakou oblíbenou barvu? Může se to zdát nepodstatné, ale právě kvůli takovým věcem není vztah k postavám plochý, ale barvitý. A já si nejsem zrovna jistá, jestli se v knížce C.C. Hunter zmiňovala o zmrzlině a barvách!

Hodnocení:
Jediná věc, které mě na celé této sérii mrzí je, že český vydavatel neponechal původní obálky. Jinak nemám nic, co by mě od série (a konkrétně této knihy) odrazovalo. Stala se z toho má srdcovka a já se upřímně nemohu dočkat dalšího dílu. C.C. Hunter odvedla po dobu psaní série veliký kus práce a já jsem jen ráda, že jsem celý ten proces mohla sledovat a číst.
6/10

Trailer ke knize:


4 komentáře:

  1. Konečně někdo, kdo tuhle sérii zbožňuje jako já :D :) Rozhodně na ní nedám dopustit a kontrolní otázka, Lucas nebo Derek ? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si upřímně nejsem na sto procent jistá :DD Ale zřejmě Lucas :D

      Vymazat
    2. Taky se pořád ještě nemůžu rozhodnout, ale víc se přikláním k Lucasovi, ale Derek je taky skvělej. Prostě to ještě není jistý :D

      Vymazat
  2. Jak já bych si chtěla tuhle sérii přečíst .. :))

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)