01 listopadu, 2012

Rozhovor s Franciscem X. Storkem


A je to konečně tu. Můj první opravdový rozhovor se zahraničním autorem. Tímto autorem, který byl natolik odvážný a rozhovor se mnou udělal je Francisco X. Stork. Kdyby ho někdo z Vás neznal je to autor velmi známého Marcelo ve skutečném, světě... Musím říct, že jak jsem se toho všeho kolem angličtiny obávala, nebylo to zas tak těžké. Francisco je totiž opravdu velmi milá osoba a jsem vážně ráda, že jsem s ním rozhovor mohla udělat. Taky mám vážně ohromnou radost z jeho návrhu, že mi pošle svoji vlastní podepsanou knížku. Bude mi opravdu ctí mít ji na poličce :). A abych Vás už déle nenapínala, tady je samotný rozhovor :)


Já: Dobrý den Francisko, nejprve se tě chci zeptat na tvoji knížku Irises, která byla vydána tento rok. Hodně lidí zná tvoji knížku Marcelo ve skutečném světě, ale o Irises možná neslyšeli. Mohl bys nám říct, o čem kniha je?
Francisco: Irises je o dvou sestrách, které se velmi liší. Kate je ambiciózní a otevřená, zatím co Mary malířka. Příběh je o tom, co se stane s jejich sesterským poutem a vztahem s mladým mužem, když najednou začnou ztrácet, vše, co měly. Kniha je také o rozhodnutí, které museli učinit s respektem k jejich matce, která je v kómatu a rozdílných druhů náboženské víry, na které se právě díky svému rozhodnuti staly odkázané.

Já: Teď bych se tě ráda zeptala na tvoji knihu Marcelo ve skutečném světě, která se stala velmi oblíbenou. Byla kniha inspirovaná nějakým skutečným příběhem, nebo je celá vybudovaná na tvojí fantazii?
Francisco: Mám malého bratrance, který je autista, stejně jako Marcelo, díky čemuž jsem se o to začal více zajímat. Ale většina příběhu je stvořená mojí představivostí, až na to, že i já sám jsem pracoval v právnické firmě, která je podobná té, ve které Marcelo strávil léto.

Marcelo in the Real WorldJá: Knižní postavy. Která je v Marcelovi tvoje oblíbená a která je ti nejvíce podobná?
Francisco: Myslím, že Jasmine je má oblíbená postava. Je velmi kurážná a je to milá osobnost. Zjistila, co chce ve svém životě dělat, je to skládání a reprezentování své muziky. Taky by se ráda starala o svého otce.
Rád bych si myslel, že jsem alespoň trošku jako Marcelo. Jeho mozek pracuje pomalu, stejně jako můj a taky rád přemýšlí nad spirituálními věcmi, což dělám rád i já. Ale Marcelo je mnohem lepší osoba. Přál bych si, abych byl jako on.

Já: Kolik času ti zabralo napsání Marcela?
Francisco: Pracoval jsem na něm asi 3 roky. Napsal jsem hrubou verzi a potom začal prakticky úplně odznova.

Já: Když jsi byl dítě, plánoval si být spisovatelem? Pokud ne, jaká byla tvá vysněná profese?
Francisco: Chtěl jsem být spisovatel od té doby, kdy mi bylo 7 let. Ale chtít jím být a doopravdy jím být jsou dvě různé věci. Psaní chce hodně tréninku a obětování. Já jsem třeba svoji knížku vydal až ve 45 letech.

IrisesJá: Dobře. A co knihy? Jaké jsi četl, když jsi byl mladý a jaké čteš teď? Jsi velký čtenář? A jaké literární žánry se ti líbí?
Francisco: Ano, když jsem byl malý, nedělal jsem nic jiného, než že jsem četl. Miluju knížky, ale teď, když píšu, nepřečtu jich moc v žánru Young adults, protože si chci být jistý, že můj názor zůstane nezměněný. Líbí se mi knížky, které mě přinutí přemýšlet a pocítit, co je v životě důležité.

Já: Přemýšlíš o napsání další knihy? Pokud ano, mohl bys nám o ní něco málo povědět?
Francisco: Právě jsem dokončil návrh na příběh o mladé dívce, která si prošla depresí a pokusila se o sebevraždu. Příběh bude o jejím uzdravování a o kamarádstvích, která našla v době, kdy byla v nemocnici. Bude to můj první pokus o napsání milostného příběhu.

Já: A poslední otázka. Jaký je tvůj nejoblíbenější film, který byl natočen podle knížky?
Francisco: Opravdu se mi líbí filmy o Harry Potterovi. Je to proto, že herci jsou hodně podobní představě, jakou jsem měl o postavách v knížkách.









Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)