02 června, 2013

Drakie by Sophie Jordan (RECENZE)

Proč jsem se na sérii vrhla útokem
Většinou platí, že knihy od CooBoo bývají skutečně dobré a jen opravdu málokdy se mi stane, že by se mi nějaká nelíbila. Příběh o dracích mě k sobě táhnul už nějakou dobu a musím přiznat, že v sobě měl už od začátku jakési kouzlo. Nikdy bych si ale nepomyslela, že sérii zhltnu takto jedním tahem.

Příběh o dracích (či jejich potomcích- drakie) se v YA literatuře nevyskytuje nijak často a tím se z toho stává poměrně neokoukané téma, které hodně vzbudilo moji pozornost. Odklon od klasických upírů a vlkodlaků byl skvělá změna a veškerá atmosféra byla nabitá něčím opravdu novým. Líbilo se mi, jak hezky byl vykreslený celý dračí klan a každý měl své místo, nadání a úkol, který mu byl prakticky dán do vínku. Věčná rivalita mezi draky v kmeni byla poměrně příhodná a boj mezi draky a lovci zajímavý a dá se říct, že vykreslení celé té nevraživosti byl pro mě jediný skutečně zajímavý podnět v knize.

První díl s sebou přinesl jenom jakýsi nádech, odraz toho, co se dělo teprve v ostatních dílech. Jakoby nám dala autorka pouze ochutnat dračího světa. Kniha byla do jistého bodu pro mě až nezajímavá, nedělo se prakticky nic akčního. Polovinu knihy jsem louskala s jakousi nevolí a očekávala, kdy konečně přijde nějaký zvrat. Protloukala jsem se pocity hlavní hrdinky a hledala v nich nějakého hlubšího smyslu, ale stále jsem ho nemohla najít. Navíc mi připadalo, že je kniha sice vážně skvěle napsaná, ale talent autorky vyšel vniveč, jelikož se neudálo nic, co by mnou pozornost jako čtenáře přitáhlo.
Celá série se prvním dílem teprve rozjela, ale v tomto případě části knihy, které nebyly nějak akčně vykreslené nahradila alespoň čtivost, což autorce určitě přičítám k dobru.

V jistém bodu mě kniha zklamala. Ne proto, že by byla neoriginální, nebo špatně napsaná, šlo spíše o to, že celá zápletka byla skutečně jednoduchá a mně věčné emoční vylévání hlavní hrdinky nebavilo. Tak nějak jsem od knihy očekávala, že se bude nepřetržitě něco dít, něco řešit a děj se bude rychle pohybovat kupředu. Bohužel mě nějaké čekání na akci přestalo asi v polovině bavit a když potom přišel závěr, nedokázala jsem si zbývající stránky užít, protože mi dojem kazil zbytek knihy, od kterého jsem čekala podstatně víc.

Jacinda- ta mi jako hlavní hrdinka opravdu nesedla. Připadala mi umíněná a zároveň zakřiknutá, když přišlo na to, říct někomu od srdce, co si myslí. Neustále se ohlížela na ostatní - což samozřejmě může být dobrá vlastnost, pokud to člověk nepřehání – ale někdy to vyústilo až do bodu, kdy se starostlivost měnila v naprostý zánik vlastního pudu sebezáchovy.
Co se týče Jacindiny sestry, Tamry, bohužel ani tato hrdinka mi nijak nepřirostla k srdci a to hlavně kvůli tomu, že se v ní svářely všechny vlastnosti, které ani u lidí nemám ráda. Byla často sobecká a neustále vyžadující pozornost, jako by jí snad nebylo šestnáct let, ale pět. Will byl typická mužská hlavní postava. Ten záhadný, všemi obletovaný, ale odtažitý týpek s tajemstvím. Asi jsem divná, ale ani on mi nepřišel tak přitažlivý, jak se ho autorka snažila popsat.

Co se mě týče, moje očekávání byla sice větší, ale Drakie byla milá knížka, která rozhodně rychle ubíhala, četla se dobře a veškeré vyobrazení dračího kmene bylo okouzlující, ale mně tam chyběla akce. Rozhodně jsem ale kvůli tomu nezanevřela na celou sérii a druhý díl si ráda přečetla. Knihu bych doporučila všem milovníkům originality v YA knihách a těm, kteří si rádi přečtou zase něco trochu jiného.
 6,5/10

Zdroj obrázků zde