21 prosince, 2013

Vánoční blogtour (2) - Rachel Ward

Dnes tu mám pět otázek a odpovědí od autorky Rachel Ward, která napsala celosvětově známou sérii Čísla (vydalo nakladatelství Egmont).

1.
Otázka: Postavy z Vaší série Čísla mají všechny něco společného. Jejich život není příliš šťastný, všichni se museli vypořádat s něčím velmi těžkým. Jak Vás napadlo postavit Vaše hlavní hrdiny do takové pozice a tohoto prostředí?

Odpověď: Nevím, proč píšu o charakterech takového typu, ale je pravda, že mě baví psát o lidech, kteří jsou na dně společnosti – vyloučeni a odsuzování. Myslím, že je zajímavé postavit hrdiny před těžké situace a vidět, jak se nakonec ukáže jejich houževnatost a odvaha.

2.
Otázka: Můžete nám říct, jaké jsou vaše plány pro další knihy? Píšete teď něco nového?

Odpověď: Tento rok jsem v UK publikovala knihu 'The Drowning' a právě teď píšu jej pokračování. Jsou to psychologické/nadpřirozené thrilery, jejíž záměrem je, aby Vám běhal mráz po zádech

3.
Otázka: Doufám, že nebude vadit, když se zeptám na něco málo z Vašeho života. Je pro spisovatele těžké, udělat si čas na něco jiného, kromě psaní? Mám na mysl, nová kniha, kterou píšete/upravujete/publikujete, musí zabrat spoustu času, máte potom čas i na své ostatní koníčky?

Odpověď: Psaní je něco, co můžete vtěsnat i mezi ostatní aktivity, stíhám se tedy starat i o rodinu. Dříve jsem mívala druhou práci v kanceláři, ale toho jsem se vzdala skoro před dvěma lety. Ve svém volném čase ráda venčím svého psa, fotografuji, chodím do posilovny, plavat a ráda sedávám v kavárnách.

4.
Otázka: Kteří autoři jsou Vašimi vzory? Nebo, která díla Vás inspirovala k napsání Čísel?

Odpověď: Vzhlížím k mnoha autorům, ale ne k nikomu konkrétnímu. Jedna kniha, která mě částečně inspirovala ohledně Čísle, je 'Nothern Lights' od Philipa Pullmana, ve které jsou hlavní hrdinové obdařeni darem. Připadalo mi to, jako zajímavý zvrat pro knihu, takže jsem začala přemýšlet nad darem, o kterém bych mohla napsat a přišla jsem s nápadem vidění data úmrtí v očích lidí.

5.
Otázka: Poslední otázka bude velmi jednoduchá. Jakou zprávu byste poslala českým fanouškům. A jakou radu byste dala mladým pisálkům, kteří by se jednou rádi stali spisovateli?

Odpověď: Ráda bych poslala svým českým fanouškům obrovské objetí. Nepředpokládala jsem, že by moje knihy mohly někdy být publikovány mimo UK a jsem proto strašně nadšená, že jsou a lidé v různých částech světa se s nimi mohou ztotožnit. Pro mladé pisálky – poradila bych každý den psát a nosit u sebe pořád notýsek nebo zápisník. Pište o něčem, co Vás zajímá, uchvacuje, nebo děsí – příběhy, které byste si rádi přečetli. Nepřestávejte – vytrvalost je všechno. Hodně štěstí!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za každý komentář!
Prosím, nepoužívejte možnost 'Anonymní', díky! :)